Бельгійські дослідники порахували шкідливість електромобілів в порівнянні з “дизелем”

Сьогодні у випуску також:

Нове чи вживане: які авто обирають українці

 

 


Авторезонанс

Українці в жовтні 2017 року купили більше нових автомобілів, ніж ввезли з-за кордону вживаних. Однак динаміка росту вживаних авто краща.

За даними асоціації «Укравтопром», у жовтні 2017 року вперше було зареєстровано в нашій країні 13148 легкових автомобілів. З них 42%, або 5496 шт. – ті, що були в експлуатації. У порівнянні з результатом жовтня минулого року кількість первинних реєстрацій автомобілів з пробігом зросла на 78%.

Звісно, тут не враховано ввезення  авто«на бляхах», які юридично перетинають кордон задля транзиту чи на тимчасовий ввіз. Також не враховується внутрішній ринок перепродажів, тобто купівля/продаж вживаних в Україні  авто, які вже давно були зареєстровані в країні. Цей показник у кілька разів більший за первинний ринок.

Серед вживаних авто, які вперше стали на облік в Україні, лідирує марка Volkswagen, яких ввезли навіть більше, ніж нових. А от колишній лідер Renault хоч і поступився першим місцем у рейтингу, але за кількістю майже не втратив. Причому вживаних Renault зареєстровано більше, ніж нових.

Чеська Skoda популярна як в якості нових, так і вживаних. А от Toyota, лідера на ринку нових авто, майже не завозять вживаними. Причина – ця японська марка досить дорога в Європі, звідки українці частіше всього привозять собі автомобілі. А от японський Nissan знецінюється швидше, тому ці авто імпортують частіше.

Всього з початку року в Україні було поставлено на облік понад 44 тис. імпортованих легкових авто, що були у використанні. Це в 4,5 рази більше, ніж за перші десять місяців 2016 року. На ринку нових авто ситуація трошки інша: кількість авто більша (65,5 тисяч), зате динаміка зростання менша (30%).

Мастило

Усім відомо, що електромобілі не викидають в атмосферу шкідливих речовин – адже у них немає силового агрегату, який спалює пальне. Але не все так оптимістично, як здається на перший погляд – зростання кількості електрокарів тягне за собою підвищення навантаження на електростанції, більшість з яких виробляє електрику спалюючи вугілля, газ і нафтопродукти. Більше електроенергії – значить більше спаленого палива на ТЕС, що однозначно спричиняє збільшення викидів шкідливих речовин в атмосферу. Крім того, є ще батареї, які після використання утилізуються. В процесі їх переробки може забруднюватися ґрунт шкідливими речовинами.

Бельгійські дослідники фундаментально підійшли до цього питання і порівняли дані про викиди електростанцій в декількох країнах Європи, а також на виробництві батарей з інформацією про викиди дизельних автомобілів. Автомобілі з двигунами на важкому паливі вибрали тому що вони вважаються найбільш шкідливими, адже вони викидають в атмосферу сажу, сполуки сірки та свинцю.

Ці елементи обов’язково присутні в дизельному паливі. Їх потрапляння в організм провокують отруєння і важкі захворювання дихальних шляхів. Як приклад, з усіх країн ЄС обрали Польщу – в ній найбільша в Європі частка теплових електростанцій.

У підсумку, навіть з урахуванням виробництва та утилізації акумуляторів електромобілі виявилися чистіше на 25%. Якщо взяти, наприклад, показники викидів вуглекислого газу, то за весь життєвий цикл дизельний автомобіль викидає в середньому 206 грамів на кілометр шляху, а наведені викиди електромобіля за той же період складуть 159 грамів на кілометр в Польщі і 30 грамів – в Швеції. В середньому по Європі показник склав 89 грамів вуглекислого газу на кілометр, що в рази менше, ніж викиди дизельних моторів.

Джерело: Ера Медіа
2017-11-23 20:05:10